Tenable Research Discovered a Download Hijack Vulnerability in Slack

May 17, 2019

München

Slack issues update but bad actors could have leveraged the flaw for corporate espionage or file manipulation

Tenable®, Inc., the Cyber Exposure company, today announced that its research team discovered a vulnerability in the Slack Desktop Application for Windows that could have allowed an attacker to alter where a victim’s files are stored when the documents are downloaded within Slack.

Slack has become a critical tool for many organizations looking to keep their employees connected. The vulnerability, which was found in Slack Desktop Application for Windows version 3.3.7 and has since been patched in version 3.4.0, could have allowed an attacker to send a crafted hyperlink via a Slack message that, once clicked, changes the document download location path to an attacker-owned file share. By exploiting the flaw, an attacker can not only steal future documents downloaded within Slack, but they can also manipulate them, such as injecting malicious code that would compromise the victim’s machine once opened.

“The digital economy and global distributed workforce have brought new technologies to market with the ultimate goal of seamless connectivity,” said Renaud Deraison, co-founder and chief technology officer, Tenable. “But it’s critical that organizations realize this emerging technology is potentially vulnerable and part of their expanding attack surface. Tenable Research continues to work with vendors such as Slack to disclose our discoveries to ensure consumers and organizations are secure.”

Slack has released version 3.4.0 to address this vulnerability. Users are urged to confirm that their Slack for Windows is updated to this latest version.

For more information on how this vulnerability was found, read the Tenable Research blog post on Medium.

Tenable®, Inc. ist das Cyber Exposure-Unternehmen. Weltweit vertrauen über 27.000 Organisationen auf Tenable, um Cyberrisiken zu verstehen und zu reduzieren. Als Erfinder von Nessus® hat Tenable seine Expertise zunehmend erweitert und stellt die weltweit erste Plattform bereit, mit der jedes digitale Asset auf jeder beliebigen Computing‑Plattform erkannt und gesichert werden kann. Der Kundenstamm von Tenable umfasst mehr als 50 Prozent der Fortune 500, über 25 Prozent der Global 2000 und große Regierungsstelle. Weitere Informationen finden Sie unter de.tenable.com.

Martin Stummer/ Andrej Kornienko/ Duygu Duru

Testen Sie Tenable.io

Wir bieten Ihnen vollen Zugriff auf eine moderne, cloudbasierte Schwachstellen-Management-Plattform, mit der Sie alle Ihre Assets mit beispielloser Genauigkeit sehen und nachverfolgen können. Melden Sie sich jetzt an.

Tenable.io kaufen

$2,275.00

Mehrjahreslizenz kaufen und sparen

$3,578.00

Kostenlos testen Vertrieb kontaktieren

Erfahren Sie mehr über Industrial Security

Demo für Tenable.sc anfordern

Bitte tragen Sie Ihre Kontaktdaten in das Formular unten ein. Ein Vertriebsmitarbeiter wird Sie in Kürze kontaktieren, um einen Termin für die Demo zu vereinbaren.Sie können auch einen kurzen Kommentar mitschicken (begrenzt auf 255 Zeichen). Bitte beachten Sie, dass Felder mit einem Sternchen (*) Pflichtfelder sind.