Facebook Google Plus Twitter LinkedIn YouTube RSS Menü Suche Ressource – BlogRessource – WebinarRessource – BerichtRessource – Veranstaltungicons_066 icons_067icons_068icons_069icons_070

Tenable Streamlines Workflows to Secure OT Operations with Enhanced ServiceNow Partnership

19, 2022. April

München

Tenable®, Inc., the Cyber Exposure company, today announced enhancements to its partnership with ServiceNow® that bolster The Now Platform® with asset inventory and vulnerability data from Tenable.ot™. Utilizing Tenable’s unified assessment and remediation guidance, this new integration streamlines asset inventory and centralizes IT and operational technology (OT) remediation workflows across converged industrial environments.

As the only vendor to natively bring both IT and OT vulnerability data together, Tenable’s latest integration with ServiceNow provides visibility and control over OT assets with the same tools and processes that were traditionally reserved for IT assets. Using Tenable’s Predictive Prioritization capabilities, customers can prioritize the IT and OT flaws that pose the greatest risk to their business and then remediate them within a streamlined workflow through ServiceNow’s Vulnerability Response (VR) module.

“As industrial networks become increasingly more complex with a mixture of IT and OT, it is more critical than ever to know what assets and vulnerabilities are in your environment,” said Ray Komar, vice president of technical alliances, Tenable. “The days of managing multiple spreadsheets across disparate teams are over. We’re excited to partner with ServiceNow providing our joint customers a unified view of the attack surface, and empowering security teams to remediate threats.”

“Organizations are rapidly embracing digital transformation in their industrial environments. Minimizing blindspots and siloed processes is key to helping prevent damaging cyberattacks,” said Allen Hackman, head of manufacturing industry at ServiceNow. “By partnering with Tenable, we’re empowering our customers with more control over their expanding attack surfaces.”

The new integration is available at no cost to current Tenable.ot and ServiceNow customers.

For more information about the integration, visit:

The value of this integration will be discussed on the main stage on Wednesday, April 20 at the S4x22 ICS Conference in Miami. During the "How Customers are Securely Managing Workflows Across the Converged Attack Surface" session, Tenable's VP, Operational Technology Security - Marty Edwards will moderate a panel where a joint Tenable-ServiceNow customer will discuss their real-life experiences together with OT experts from Tenable and ServiceNow.

Tenable, Inc. ist das Cyber Exposure-Unternehmen.Rund 40.000 Unternehmen aus aller Welt verlassen sich auf Tenable, wenn es um die Erkennung und Minimierung von Cyberrisiken geht.Als Erfinder von Nessus® hat Tenable sein Know-how im Bereich des Schwachstellen-Managements erweitert, um die weltweit erste Plattform bereitzustellen, mit der jedes digitale Asset auf jeder beliebigen Computing-Plattform erkannt und abgesichert werden kann. Zu den Kunden von Tenable zählen ca. 60 Prozent der Fortune 500-Unternehmen, ca. 40 Prozent der Global 2000 sowie große Regierungsbehörden.Learn more at tenable.com.

Tenable

ServiceNow, the ServiceNow logo, Now, Now Platform, and other ServiceNow marks are trademarks and/or registered trademarks of ServiceNow, Inc. in the United States and/or other countries.

tenable.io

Wir bieten Ihnen vollen Zugriff auf eine moderne, cloudbasierte Schwachstellen-Management-Plattform, mit der Sie alle Ihre Assets mit beispielloser Genauigkeit sehen und nachverfolgen können.

tenable.io KAUFEN

Tenable.io 30 TAGE KOSTENLOS TESTEN

Tenable.io KAUFEN

Tenable.cs testen

30 TAGE KOSTENLOS Profitieren Sie von vollem Zugriff, um Fehlkonfigurationen der Cloud-Infrastruktur in den Design-, Build- und Runtime-Phasen Ihres Software Development Lifecycle (SDLC) zu erkennen und zu beheben.

Tenable.cs kaufen

Kontaktieren Sie einen Vertriebsmitarbeiter, um mehr über Cloud Security und die Absicherung jedes Schritts vom Code bis zur Cloud zu erfahren.